חיפוש לפי אירוע:

נפטר פעולות איבה חלל צה"ל נפטרים (כללי)

עמנואל קלינמן
מבצע קדש

 

  
15.11.1936 –  31.10.1956 כ”ו בחשון תשי”ז
 
נפל במלחמת סיני
בן פינחס ושרה. נולד ביום א’ בכסלו תרצ”ז (15.11.1936) בתל-אביב. אחיה של שולה עפרוני. סיים את לימודיו בבית-הספר היסודי “בלפור”. השתייך לתנועת “המחנות העולים”.
בגיל י13  הצטרף לחברת-נוער ביגור, אך כשנסתפחה קבוצתו (מ”המחנות העולים”) לחברת-הילדים בבית-השיטה היה גם הוא בתוכה; הוא הצטרף לקבוצת “אורן”, היה בקבוצת המתקדמים ולמד בשקידה רבה עד סיימו את לימודיו התיכוניים בבית-השיטה. במיוחד אהב את אמנות הריקוד והתמסר לה בכל שעות-הפנאי שלו.
בהתגייס קבוצתו לצבא היה עמנואל אחד מארבעה שנועדו להדרכה בתנועה. עמנואל גויס לצה”ל במסגרת הנח”ל ובינואר 1955. עבר קורס מ”כ ואף בו המשיך בהדרכה. בפרוץ מערכת-סיני יצא לקרב עם חניכיו וביום כ”ו בחשון תשי”ז (31.10.1956) נפל במעבר-המיתלה. כיתתו של עמנואל הוצמדה לקרקע ע”י אש חזקה, והיו בה מספר פצועים. עם חשכה החל יחד עם החובש להעביר את הפצועים  לנקודת האיסוף. “נפצעתי” אמר פתאום. קולו היה שקט. “נפצעתי קשה בגב”. בטלטולי הדרך חזרה משדה הקרב למוצב, כבר לא חש דבר.
כך נסתיימו בגיל עשרים חיים של מרץ ורצון. עמנואל הובא לקבורה בבית-הקברות הצבאי לשעת-חירום בשלח וביום ו’ בחשון תשי”ח (31.10.1957) הועבר למנוחת-עולמים בבית-הקברות בבית-השיטה.
במלאת שנה לנופלו הוציאה בית השיטה חוברת לזכרו הנושאת את שמו.

http://www.202.org.il/Pages/noflim/personal/kleinman.php  קישור לעמנואל בצנחנים

יהי זכרו ברוך

backtotop