חיפוש לפי אירוע:

נפטר פעולות איבה חלל צה"ל נפטרים (כללי)

עפרי טוראל(גלעד)

עפרי נולדה בבית-השיטה, לטלי וליוחי גלעד. במלחמת יום הכיפורים, בקרב בסיני נפל יוחי ועפרי תינוקת בת שנה וחודשיים. ארבע שנים עברו עליה בבית השיטה, שנים שהיו בהן עצב וגם הרבה שמחת חיים. תמיד זכרה בגעגוע את פינת החיים הראשונה שלה “איזה כיף לגור בבית השיטה…” רצתה את התמונה החקוקה בה.
שנתיים גרו עפרי וטלי אמה בירושלים. טלי סיימה את לימודי המוסיקה ועפרי עשתה את שנת הלימודים הראשונה בכיתה א’. בתקופה זו נבנתה המשפחה מחדש, וכבר היה אבא יחיעם ואורית, אחות לעפרי. תחנת החיים הבאה היתה בקרית טבעון, בה התגוררה המשפחה ארבע שנים, כאשר העיניים נשואות לנחלת הקבע בתימרת. בקרית טבעון עשתה עפרי את שנות בית הספר היסודי.
בקיץ תשמ”ג עלתה המשפחה לתימרת. עפרי ליוותה בהתרגשות את הקמת הצריף הגדול, שאבא יחיעם בנה כמעט במו ידיו, את נטיעת העצים ושתילת הפרחים. בכיתה ו’ למדה עפרי בבית-הספר בטבעון, נסעה יום יום הלוך וחזור. באותו קיץ, בשנת תשמ”ד, חגגה את ה”בת מצווה” שלה. המשפחה התכנסה בבית השיטה, על הדשא ליד הדקל. עם העלייה לכיתה ז’, בשנת תשמ”ה, עברה עפרי ללמוד בבית-הספר החקלאי בנהלל. באותו חורף באה נעמה התינוקת, והאושר היה מלא. חלום היה לעפרי לנסוע לחו”ל. בחופש הגדול שלפני כתה ח’ נסעה עפרי עם סבתה ציפורה לאירופה, שבועיים של חלום.
בסוכות תשמ”ו יצאה עפרי לטיול בסיני. היא הצטרפה לטיול משפחתי. עפרי, צליל והוריה אילנה וחמן שלח יצאו ולא שבו. נורו ומתו בראס בורקה. בכ’ בתשרי תשמ”ו, ביום השנה השתיים-עשרה למותו של אבא יוחי, נקפדו חייה של עפרי, והיא בת שלוש-עשרה בלבד.

יהי זכרה ברוך.

74585-היסטורית מדינת ישראל קישור לאירוע ראס בורקה

159146-Nפירוט לחללים באירוע

יהי זכרה ברוך

backtotop