חיפוש לפי אירוע:

נפטר פעולות איבה חלל צה"ל נפטרים (כללי)

אברהם רוזנבלום
הורה

 

“ו באלול תרס”ט                  י”ט באדר תשנ”ג
10.9.1901                        12.3.1993
 
אברהם נולד בקוצק, פולין, להוריו מרדכי ורבקה, השלישי מבין שישה ילדים. ההורים התפרנסו מחנת מכולת. הבית היה דתי מאוד ואברהם נשלח בגיל חמש לחיות אצל סבו הרב, בעיר אחרת.שם למד בישיבה עד גיל שתיים-עשרה. אחרי כן חזר לביתו. שבוע אחרי בר-המצווה שלו, נפטר אביו ואברהם היה צריך לעזור לאמו בפרנסת המשפחה. בגיל שמונה-עשרה התרחק מעול מצוות. הוא למד את מקצוע התפרות וגם הצטרף לחוג הדרמטי ולמקהלה שבעיר. בן עשרים ואחת גוייס לצבא ושירת כצלף מצטיין כשנה וחצי.
ב-1932 נשא את רבקה לאשה. שניהם היו פעילים בתנועה הציונית ובאין להם אשרת כניסה לארץ, החליטו לעלות בנפרד בדרך בלתי לגלית. חצי שנה אחרי שנישאו נסע אברהם כתייר לבירות, ומשם, בעזרת מוביל ערבי, הלך עם קבוצה של עשרים איש, ברגל דרך ההרים עד מטולה. שם עברו את הגבול והגיעו לתל-אביב. אברהם עבד בבניין ולמד את מקצוע הטייחות.
ב-1935 הצטרפה אליו רבקה. כאן נולדו ילדיהם מוני, עודד וחביבה.
ב-1978 הצטרפו אברהם ורבקה אל בניהם, מוני ועודד מרוז, בבית-השיטה. אברהם בחר לעבוד בנוי, למרות גילו הגבוה. היה מנקה ומגרף וגוזם שיחים וגדרות חיות. עשר שנים עבד בזה. בחמש השנים האחרונות, עקב מצב בריאותו, עבד בבית הפיקוס כמה שעות ביום. עד יומו האחרון היה צלול ועצמאי. מדי יום היה הולך רגלי סביב חצר המשק.
אברהם נפטר בשיבה טובה, בן תשעים ואחת.

יהי זכרו ברוך

backtotop