חיפוש לפי אירוע:

נפטר פעולות איבה חלל צה"ל נפטרים (כללי)

טובה מלצר
הורה

טובה  מלצר (גיטל)

י”ב אדר תרע”ב                              ט”ז סיוון תשנ”ח

1.3.1912                                       10.6.1998

 

טובה בת שמואל ושיינדל בארג. נולדה בשנת 1912 בעירה היהודית לובומל שבמזרח פולין, אז.

טובה, שבאותם ימים נקראה גיטל, היתה בת למשפחה יהודית מן המניין, מוקפת בשלוש אחיות ואח. בשנת 1930 בהיותה בת 18 עזבה את פולין והיגרה לארגנטינה. היא לא חזרה עוד לראות את בני משפחתה אשר עלו בעשן כבשני השואה. שלושים ושבע שנים גרה טובה בארגנטינה, שם הקימה בשנת 1937 משפחה עם חברה היקר צבי, אשר ליווה אותה עד יום מותו, ולצידו היא  תנוח מעתה באדמת בית השיטה.

בארגנטינה נולדו ילדיה רבקה וראובן, שם עבדה, כתף אל כתף עם צבי על מנת לקיים את המשפחה. טובה היתה משולבת בעולם הערכים ובחיי הקהילה היהודית, בהם היה צבי פעיל מאוד.

בשנת 1967 עלתה המשפחה לישראל בעקבות ילדיהם. תוך מימוש החלום הציוני שליווה אותם כל חייהם. טובה וצבי הצטרפו לקיבוץ בית השיטה אל רבקה כהורים.

ב-1981 לאחר ארבעים וארבע שנות חיים משותפים, איבדה טובה את חברה האהוב צבי, אך המשיכה את חייה כאן. חיי עבודה במתפרה כל עוד עמדו לה כוחותיה, מוקפת באהבת ילדיה, נכדיה, וניניה הפזורים בארץ.

טובה לא ידעה מה זה להתלונן על מכאובים, תמיד אופטימית, אפילו בזמנים הקשים ביותר. טובה – ענף מן “הבית הישן”, מהגרת בעולם חדש, עולה לארץ ישראל, בעלת תודעה לאומית יהודית בלתי מעורערת, שתולה בעולם היידיש אך קרובה לעולם העברית, אשת עבודה ומתעניינת בכל, לומדת, אוהבת ספר ותרבות.

בת 86 היתה במותה.

יהי זכרה ברוך.

 

יהי זכרו ברוך

backtotop