חיפוש לפי אירוע:

נפטר פעולות איבה חלל צה"ל נפטרים (כללי)

 

.

  .2.3.1948           5.2.2022

 

יודקה (יהודה) נולד במרץ 1948 , בשכונת חבצלת, ליד רחובות, להורים יוצאי ליטא.

אמו הובלה לבית החולים ליולדות ברחובות במשוריין כשכתת חיילים שומרת על המשוריין, זאת בתקופת מלחמת השחרור

למד בבית הספר היסודי בחבצלת, ובתיכון דה-שליט ברחובות.

עם סיום לימודיו התגייס לצה”ל ושרת בסיירת שקד. (כאן בבית השיטה נפגש לאחר שנים עם יריב רודד, ששרת אף הוא בסיירת שקד).

נשאנו בשנת 1967 כאשר שנינו בני עשרים, וגידלנו 4 ילדים לתפארת.

עם סיום השירות הצבאי, התקבל ללימודי הנדסת כימיה בשלוחת הטכניון שהייתה בזמנו בבאר שבע. עם סיום הלימודים התקבל לעבודה במפעל הקוסמטיקה “לון” בירוחם, שלימים נקנה ע”י חב’ התרופות אגיס. יודקה הגיעה לדרגת מנהל המפעל.

באוקטובר 1975, גויס למילואים ונלחם בסיני בפלוגת הסיור של חטיבת השיריון בפיקודו של נתק’ה ניר. נלחמו קרבות קשים וכבדים,הם חצו את התעלה והגיעו עד לקילומטר ה-101. ביום האחרון לקרבות, 23.10.73, כאשר הפסקת האש נכנסה לתוקף, המצרים ירו מטח פגזים על הכוח, רבים נהרגו ויודקה נפצע בכתף והובל לבית החולים בילינסון. לאחר ההחלמה חזר לסיני לפלוגה שלו ושרת בסיני כ-6 חודשים.

אירועי מלחמת יום הכיפורים השאירו חותם עמוק על יודקה. כנהג של ג’יפ סיור התרוצץ בין הטנקים הלוחמים, פינה פצועים ונפגעים, חיפש אחר פצועים שנותרו בשטח והציל חיים. החברות שנוצרה בין הלוחמים של פלוגת הסיור הייתה עמוקה ביותר והם שמרו על קשר עם יודקה עד יומו האחרון. על כך יעיד גדעון קוטנר ששרת עם יודקה ממלחמת יום הכיפורים עד שחרורם משירות מילואים.

מבחינה מקצועית יודקה התקדם עם השנים, ניהל את מפעל הקוסמטיקה של חב’ כ.צ.ט, סייע רבות למפעלי תרופות וקוסמטיקה ידועים בארץ והיה מאד מוערך ע”י אנשי המקצוע.

יחד עם העבודה המקצועית, הדבר החשוב ביותר בחיו של יודקה הייתה משפחתו. גאוותו הרבה הייתה בהיותו סבא ל-10 נכדים כאשר הגדול בן 29 והקטן ביותר בן 3. קשריו עם הילדים והנכדים היה חם ואוהב. הוא עזר ותמך בכל אחד מהם.

לפני כשנתיים עברנו להתגורר בקיבוץ בית השיטה יחד עם בתנו עדי והנכדים אלעד, רועי ואמיר.

לדברי יודקה, המעבר לבית השיטה היה המעשה הטוב ביותר שעשינו בחיינו ואנחנו מברכים על כך יום-יום. החיבוק הקהילתי, העזרה ההדדית והחום שפגשנו כאן בימי מחלתו , בהיפרדותו מהעולם, בתמיכה שקבלנו מכולם בימי האבל הם לא יתוארו במילים .

 כתבה ציפי אשתו

יהי זכרו ברוך

backtotop